Wednesday, September 5, 2012

Kemunculan Yang Tiada ~

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt :)

Pepetang nk malam gini duk update blOg bukan satu kebiasaan utk aku kOt. Memang le selalunye aku update blOg depends on mOod. terkebetulan, time-time cam ni mOod tetibe muncul. Ape lagik, menaip le kite sekuat-kuat-kuatnye =P

Entry kali ni pasaipa erk? haha aku pun tatau. Cume dalam ati aku ade sedikit kegusaran. Lately ade, beberapa kawan aku yg seakan tak berape nak memunculkan diri mereka kat news feed. Owh sebelum terlupe, ni cite hal kawan-kawan kat pesbuk :)

Yela, aku ni jenis malas nk jalan-jalan ke wall Org lain. Wall aku sendiri pun aku tatau ade ke tak Org jenguk. keh keh. tapi skarang ni aku cube minimakan kekerapan utk mengupdate ape saje kat pesbuk tu. Kalu mood Ok, berderet la yg diupdate, kalu tak Ok pun cam tu jugak =P

So, selama ni perasan je bila kawan-kawan 'muncul' di news feed. tapi skarang ade la yg tak muncul. tatau la mane masalahnye. maybe pesbuk yg problem. maybe aku yg tersilap setting. tapi aku ni bukan jenis yg nak hidekan Org dari wall aku. ye la, ape gune kite add Org jadi 'rakan' kat pesbuk tapi tetibe 'halang' mereka utk mengikuti segala perkembangan pasal kite. =)

Pelik-pelik. jadinye, pade pendapat aku. kalu rase ade 'rakan' pesbuk kite yg tak 'layak' utk tau pasal kite., baik 'keluarkan' sahaje mereka daripada senarai :) tak menyakitkan hati kan. Wat cam aku senang. Orang cari pasal ke, Org tak cari pasal ke. Aku biarkan je mereka ade dlm senarai. Kalu nk remove pun, biar Org je remove aku. senang cite. Tak sampai ati weh nk 'buang' kawan-kawan.

Pointnye di sini, bukan mudah utk menyenangkan semua pihak.. Bile kite terlalu 'rapuh' senang dibuli, bile kite 'keras' Org membenci.. so, fikir-fikirkan la :)

So [berape banyak SO dh digunakan ari ni] aku harap tade sape-sape yg akan terase bile bace entry kali ni. aku cakap secara umum. Ibarat kate Dr. Jamal, yg benar tu memang pahit utk ditelan ape tah lagik utk mengakui kebenarannye :)

Adios :)

p/s : kepale dh makin memberat. aku tak sehat tapi aku still boleh lompat2 sbb aku tak nak Org kate aku lembik..

p/s/s : jangan terlalu lantang, adekalenye kelantangan akan mendatangkan musibah.

0 comments:

tt