Thursday, February 2, 2012

Anak Baru ~

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt :)


Wah, entry kali ni pasai anak. Erk, luper.. Bukan setakat anak tapi anak-anak-anak. Tiga a.k.a 3 !! Dasatkan >.< Tapi kOmpem la bukan aku yang beranak tu. Cam mane nak beranak, nikah pun belum =.=

Gini citenye, ari Selasa tu aku balik keje lambat. Erm, mintak perhatian yerk. Bukan sebab aku rajin wat OT sampai lambat balik tapi sebab aku g merayap tempat lain dulu :) Biase la, pusing pusing kawasan. So, OTW nak balik tu, dh sampai depan WIMOZAD (ala, tempat Org belajar + test kete kat Dungun ) aku ternampak la, 3 ekor bintang kecil yg berbulu duk kat tengah jalan. On that time, ade la sOrang pakcik duk kat area situ. Aku assume pakcik tuan empunya makluk berbulu 3 ekor neh.

Nak dijadikan cite, mahkluk berbulu yg 3 ekOr neh, bOleh plak duk main kejar kejar kat tengah jalan. Tetiba ade exOra kaler putih muncul dengan lajunye, aku cume sempat cakap dlm ati, kOmpem la makhluk berbulu mati katak kali ni.. Tapi x sampai ati , nak pandang saje kan, aku pusing balik, pegi tempat aku nampak makhluk berbulu tu..

Alhamdulillah, selamat semuanye.. Pakcik tadi tu dah lesap ntah ke mane.. aku kutip 3 ekOr makhluk berbulu tu, masuk dalam kOtak. kebetulan, tempat kejadian tu tepi sebuah tOng sampah MPD. ade Org lalu lalang, pandang semacam jek, sOrang budak pOmpuan duk kutip sampah tepi tOng sampah. Lame jugak duk tercOngok situ, pikir nak wat pe ngan makhluk neh. Lastly, decide nk wat balik umah. Dalam kepale dh duk sebOk setting jawapan nak bagi kat mak aku karang. Kompem kene marah !

Wat balik umah, memang le kene lecture ngan mak aku. Dh la 3 ekOr, tak de tempat nak taruk. memandangkan, dh setahun lebih tak berkucing kat umah after tampung passed away awai tahun lepas. Pujuk mak aku, cakap nk bela sampai mereka besar sket dan pikir mane nk letak pas ni..

Maka bermula kehidupan, sebagai seOrang ibu, bagi susu, nasik.. sediakan tempat tidO.. sO far, ketiga-tiganya masih berkeadaan sihat. Aktif, mulut pun bising, pantang nampak Org lalu lalang, mule la menjerit - jerit nk suh bawak kuar dari bakul. nak main kejar kejar..

So, petang semalam, tak nak bagi mak aku marah, sebelum balik umah, awal awal lagik, g beli pasir utk makhluk tu.. pastu, untuk membOdek, aku beli siap siap 3 ekor anak ayam, 3 ekor anak itik, siap ngan makanan skali. Kompem la kan mak aku  tak sampai ati nak marahkan :)




sO, pada semua yg di luar sane, kalu nak membuang kucing pun, biar la tempat buangan tu kene pada tempatnye. buang la kat pasar ke, kedai makan ke.. tempat yg senang nk cari makan, kalu yg baru beranak tu, buang la sekali ngan maknye yerk. buang anak saje, cam mane la anak nk survive...

0 comments:

tt