Friday, January 27, 2012

Ayam Sembang Same Itik ?!

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt :)

Finally, it's THURSAY :) Yippie. Sok cuti lagik. wah, keje 3 ari je minggu neh. Okeh, entry ni tak de kaitan ngan cuti Or hal berkaitan ngan keje..

Cam ni citenye, tadi mase ngah duk wat keje hakiki aku, duk berchenta ngan incek e-khas plus puan tOuch pOint, datang la sorang mamat bangla. Aku rase la. dia kate dia datang from somewhere in India. Datang Malaysia utk study, sOmewhere in KL. tak tau kOlej mane sbb dia cakap pun x berape nk clear. Dia jual frame ayat-ayat suci Al-Quran.

Mengikut cite dia, dia datang ke Terengganu untuk bercuti. Sesambil bercuti tu wat part time bisnes. Jual barang barang tadi tu la. Nak dipendekkan cite, ye la, nk suh dia duk lame lame pun, aku bukan paham sangat hape dia cakap kan. So, aku cakap la, aku x berminat ngan barang yg dia jual tu. Boleh plak dia kate aku x berminat ngan Islam. Hadoi. Pening jap. Dah sah sah aku ni beragama Islam, xkan la aku x berminat ngan Islam.

Dia kate sebab utama dia masuk Opis aku ni, sbb Opis aku ni Opis Org Islam. Mane dia tau? Bukan dia pernah datang pun. Pastu aku cakap la ngan dia, aku bukan tak berminat ngan Islam, cume x berminat nak beli barang yg dia jual. Sekali lagik dia wat aku pening. Boleh dia kate aku tak berminat ngan Al Quran plak. Hadoi !

So, nak menyenangkan cite, aku cakap ngan dia, aku tak de duit skarang neh. Gaji tak dapat lagik. Dia pun wat ayat kesian. Ingatkan masuk Opis Orang Islam, Org dalam ni akan beli barang dia. Dik, kO tu dah la masuk ke Malaysia pakai pas pelajar, kO wat bisnes plak kat sini. Ntah betul ke ntah tak kO belajar. Aish. Aku malas nk pikir negatif pada Org..

Yang paling sadis ayat dia "I thOught u r manager here" sambil pandang sekeliling bilik aku. Aku cakap ngan dia. Opis aku ni bukan la Opis yg menjalankan urusan bisnes jual beli. Ni hanya la Pusat Khidmat Masyarakat. Muke dia x puas ati giler.. Aku xpaham la. Org tak nak beli prOduk yg kite jual, tak kan nak marah kOt. kene paham la. Ni bile Org kate Org x berminat, dilabelnye kite x berminat ngan agama... Aih Payah, jadinye cam rupe ayam sembang ngan itik. dum dam dum dam, tapi satu hape pun tak paham..

p/s : takziah diucapkan kepada Chegu Wan Salmah atas pemergian Hj Lah siang tadi :| Baru last week ziarah beliau kat hOspital..

0 comments:

tt