Wednesday, December 14, 2011

Pertengahan Disember ~~~

www.tips-fb.com

SecOnd entry fOr tOnite :)

ari ni 14 Disember 2011 :) tetibe teringat kenangan 8 tahun lepas :( Kenangan yg membuatkan aku tersenyum kelat =)

dan selepas 8 tahun, saye mula memahami ...

1. kenapa saye perlu minum susu
2. kenapa saye perlu pilih milO berbanding nescafe
3. kenapa saye x bOleh makan megi
4. kenapa saye perlu menjadi matang
5. kenapa saye perlu belajar berdikari

DULU..
1. saye selalu membebel bile awak suh saye minum susu. awak kate susu bagus bile perut kOsOng tapi saye pilih yOgurt :) saye suke tengOk bile muke awk bertukar jadik biru bile saye pakse awak makan yOgurt dan awak akan marah marah bile saye kate susu tu bau BUSUK

2. saye selalu tarik muke bile awk pesan ,
"Minum milO, nescafe ni leh wat awak migrain, kafein x elOk utk kesihatan'
Saya tarik muke bile awak gantikan cOke saye ngan milO..
saya buat buat muke bile awak pesan kat Zie suh ingatkan saye utk minum milO kat kantin sblm tidO

3. Saye rase nak lempang awak bile awak pakse diri keluar belikan saye bubur nasi
semata mata nk suh saye isikan perOt kOsOng saye
padahaal, awak demam, awak redah ujan,
esOknye, awak x bangun g keje.. sian awak..

4. saye selalu terpikir bile awak pesan suh saye berdikari
saye x pernah terpikir yang 1 ari nanti awak akn tinggalkan saye ,
untuk ajar saye menjadi lebih matang,
tapi awak akan cakap
"saye x kan pernah tinggalkan kawan baik saye, kite kawan sampai mati"

HARI NI.. setelah 8 tahun berlalu,

Tekak saye akan rase perit setiap kali milO melalui kerOngkOng..
Tekak saye akan rase lOya setiap kali yOgurt menjengah kerOngkOng ini...
Tekak saye akan rase sempit bile telan bubur nasi..

Setelah 8 tahun juge..
saye memahami kawan baik xkan pernah terputus hubungan
walaupun kite berada di kOOrdinat berbeza..
kawan baik x kan pernah melupakan kawannya
walaupun status kita telah berbeza..



Walaupun awak dh xde di sisi saye, alhamdulillah, saye ingat pesan awak. saye jage diri saye baik baik.. saye dh x nakal cam dulu, saye xpernah cari pOoh lain utk gantikan 'pOoh' saye,
saye belajar untuk berdikari dan berfikiran lebih matang..
saye xpernah lupe setiap kali 14 Disember bertenggek kat kalendar..
Happy Birthday awak !
Walau di mane pun awak berada, saye dOakan awak akn sentiase dirahmati, dilindungi, dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan :)

saye nak awak tau, awak kawan terbaik yang pernah saye ade !
terima kasih !

p/s : 'saye xkan belikan awak pOoh, sbb sayelah pOoh utk awak'

p/s/s : saye rindukan '8 tahun' yang lalu :(
saye sayang  POoh saye...

2 comments:

Lavender Lassie Roses said... [Reply]

Dak Chomot! heheeh~ udah tag kamoo di entri GiveAway dr Miss Wandalaara.. jomlah join...
http://lassierose.blogspot.com/2011/12/1st-giveaway-lily-butterfly-by-miss.html

Nuyue Jannah Bt Muhammad said... [Reply]

@Lavender : nanti saye jOin erk :)

tt