Thursday, November 3, 2011

Tersampuk Antu Kemalasan

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt semua :)

Wah, tajuk entry kali neh cam seram sketkan X_X hehe.. sebenarnye xde pape yg angker pun.. cume menjadi luar biase :) Tersampuk antu kemalasan? Eh, eh ! Ade ke name aku cam tuh ? -kompius jap-

Okeh, sumpah ! Minggu malas gile nk keje -Pengakuan berani mati- Bukan setakat malas nk g keje, nk bangun pagi pun payah gilOs. :( Aish. Ape la nk jadikan. Memang menyusahkan. Ok, ni lagik satu pengakuan. Memandangkan kemalasan tu berada di tahap yg tertinggi, jadual keje saye berubah. List tO dO yg berderet hanye dipandang sepi. Keh keh. Dasatkan. So, banyak le keje yg tertangguh, terpakse dicOver balik next week.. Bebai !

Bukan setakat keje kat Opis, keje kat umah pun jadik mangsa. Balik umah pas keje, makan, mandi, tidO. aiyark. Novel yg ade pun x terbace. belek-belek jek. eh. Enpon?? Lagik le malas nk melayan. bile bunyi, main tOleh jek. nengOk sape yg call, sms. Kalu x penting, abaikan. Biarkan diam cam tu jek. haha. Parah !

Dalam duk sebuk ngan kemalasan yg bermaharajalela tu, timbul le isu pasai keje. Erk. Ade rungutan dari manusia di sekeliling aku. Ye la, nak cari keje zaman skrg, semua kene pakai kabel. Kabel?? Letrik? Tepon? Eh, bukan yg tu le.. Kabel ni maksudnye Org dalam . Alah, Org yg bOleh menjadi stepping stOne utk tlg kite dapatkan jawatan yg kite nak tu. Isk, saye x SUKE ! Sangat kesian pd mereka yg xtau mane nak carik kabel. Ye la, belajar tetinggi, pastu bersusah payah nak cari keje. at the end, pas turun naik g interview, keje x dapat, dapat tau plak, Org yg dapat keje tu kelayakan xde, tapi dapat sebab pakai kabel.. Dush !

Then, semalam, aku jumpe sOrang ayah yg dikategOrikan sebagai ayah Mithali. sanggup bersusah payah carikkan keje utk anak dia. FYI, anak dia tu lelaki. muda setahun, dua dari aku kOt. anak tunggal. Memang terbaik la ayah dia neh, turun naik Opis carikkan keje utk anak dia. isk. kalu la arwah bapak aku ade lagik, xde le beliau nak wat macam tu. Erm. cukupla kan selame neh duk menanggung selama duk sekolah, takkan le keje bapak nk carikkan jugak...

Kesimpulannye, banyak bende yg berlaku minggu neh walaupun aku disampuk hantu kemalasan :)

p/s :  saya bahagia bile melihat kawan saya bahagia..

0 comments:

tt