Wednesday, November 30, 2011

Aku Tak Paham :|

www.tips-fb.com

Assalamualaikum wbt :)

Aku tak paham ! Erk. kali ni tajuk entry agak cam bebai. tapi sumpah ! aku mmg x paham :| Apesal aku x paham? sbb mmg aku x paham. Jenuh nk pahamkan diri aku neh. Nak kate akai lembab, erk xde rasenye. nk kate space kOsOng dalam memOri aku dh berkurangan, rasenye x kOt. kapasiti kekOsOngan tu maseh banyak :) Nak tau ke ape ke bende yg aku x paham tuh. jOm :)

Mula-mula mengata bagai nak rak, then jadi besfren 
keep wOndering dalam Otak aku. cam ne la tu kan. senang cite. Seorang manusia A duk bersama-sama kawannye, then manusia B lalu, tanpe ade sebab manusia A pun duk pOt pet pasal si manusia B. Sedangkan manusia B xde wat pape pun kat dia. Mungkin ade la perangai manusia B yg agak annOying. Then, few mOnths later, manusia A dan manusia B menjadi BEST FRIEND. tidak ke menjadi kepelikkan, Org yg kite duk mengata bagai nak rak, at the end menjadi kawan baik kite.
p/s : mungkin kekurangan manusia B menjadi pelengkap kepada kelebihan manusia A .MUNGKIN !!!


Kawan baik mengata kawan baik
Yang ni lagik aku x paham. seOrang kawan baik mengata kawan baiknye sendiri :| Cam mane la tu. Senang cite, cam ni la. Manusia C berkawan baik, rapat & dengan erti kate lain kawan sehidup semati ngan Manusia D. Tapi malangnya, di belakang Manusia C, Manusia D mencanang, mengeji, mengata Manusia C di hadapan kawan-kawan yg lain. Segala keburukan, kelemahan, kekurangan Manusia C abes dicanangkan tanpa sedikit pun rase bersalah. Walhal, di depan Manusia C, Manusia D bukan main lagik duk memuji dan melambung lambung Manusia C. Apekah maksudnye itu? Benar kate Org Org lame. Kawan baik kite mampu menjadi musuh yg terbaik utk kite

Berkemampuan tapi...
 Berkemampuan ni sangat luas perspektifnye tapi hari ni aku nk fOkus pasai hal kewangan. Selama 3 tahun duk keje ngan masyarakat. aku terpikir nape Org-Org kite ni suke wat-wat susah & tak berkemampuan. sedangkan, pada hakikatnye, mereka mampu dan lebih mampu dari mereka yg tergOlOng dalam senarai e-kasih. Sampai bile mentaliti Org-Org sebegini akan berada dlm takuk cam ni? Berderet lagik kat luar sane Org yg x berkemampuan & memerlukan, tapi mereka masih lagik mempunyai harga diri & berusaha untuk mencari sumber rezeki bg meneruskan kehidupan. Isk, pening !

Tak reti bersyukur...
Dalam idOp kite, kite xkan akan dapat sepenuhnye ape yg kite nak. But, at least, kite dapat. Nak memuaskan ati mmg payah. Kadang kadang kite sendiri pun x berpuas ati ngan diri kite sendiri. Kite kne pandai bersyukur. Bersyukur ngan rezeki yg kite dapat dan bersyukur dengan segala hape yg ade di sekeliling kite. So, belajar la bersyukur :)


So, ape yg aku listkan tu, antara beberapa bende yg aku x paham la. Banyak lagik sebenarnye. Cume yg ni je dulu aku taip. Dah jenuh nk pikir :)


Bukan setakat aku yg xpaham aka keliru.. budak neh pun same

p/s : aku rase aku dh tua [mmg dah tua] lupe tarikh, lupe umO anak buah :)

0 comments:

tt